Prijsbepaling van onze producten

Prijsbepaling van onze producten, een van de moeilijke zaken als bedrijf. We willen onze duurzame producten toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen, maar tegelijkertijd moeten we ervoor zorgen dat we als bedrijf kunnen overleven.

Als duurzaam bedrijf is het belangrijk dat je geloofwaardigheid hebt en dat je het vertrouwen van de mensen verdient. Potentiële klanten moeten informatie hebben om een duurzame keuze te kunnen maken. Daarom geven we graag wat meer inzicht in onze kostenstructuur en hoe onze prijzen tot stand komen.

We kiezen bewust voor een duurzame bedrijfsvoering. In onze zoektocht naar toegankelijke prijzen willen we niet rushen naar de goedkoopst mogelijke prijs ten koste van het milieu of de werkomstandigheden van mensen.”

Om tot onze verkoopprijs te komen en de prijsbepaling van onze producten te begrijpen is het belangrijk om te weten wat onze belangrijkste uitgaven zijn.

Onze grootste kosten zijn onze grondstoffen en onze arbeidskosten. Daarnaast gaat 5% naar de branding van ons label. Administratieve kosten zoals het hosten van de website zijn goed voor 1% van onze uitgaven.

Met deze elementen komen we tot de groothandelprijs. Deze prijs betalen onze verkooppartners om onze kleding in hun winkels te leggen. Onze marge op deze groothandelprijs bedraagt minder dan 1%. Om tot de verkoopprijs te komen zijn nog twee elementen van belang. Als eerste hebben de detailhandelaren natuurlijk ook hun kosten voor het openhouden van hun winkel. We onderhandelen dus een marge die onze partners kunnen nemen op onze producten. Als laatste is er de btw. In België betalen we 21% btw op kleding, dit maakt dat bovenop onze prijs nog 21% extra komt. Dit geld gaat naar de overheid.

Tel je alles op, dan resulteert dit uiteindelijk in de detailhandelsprijs, onze verkoopprijs.

We betalen al onze partners een correcte prijs. Hiermee zijn onze producten van topkwaliteit en worden er nergens compromissen gesloten waar het milieu of de mens onder lijdt.